Jaké první kroky zvolit, když chci jako učitel/ka s AI v hodinách začít?

Jaké první kroky zvolit, když chci jako učitel/ka s AI v hodinách začít?

AI ve školní praxi, Všechny

Nebojte se začít, osobní zkušenost je základem úspěšného užívání generativní AI. Vyzkoušejte si některé AI nástroje sami, abyste věděli, jak fungují – třeba pro svou vlastní přípravu nebo abyste věděli, jak lépe žákům poradit. |
Přečtěte si základní doporučení, jak k AI ve škole přistupovat. Hledejte další zdroje informací, doporučujeme přehlednou nástěnku Václava Maněny( https://npi.cz/aktuality/74837-doporuceni-jak-pracovat-s-umelou-inteligenci ). |
Zeptejte se kolegyň a kolegů na jejich zkušenosti, požádejte vedení školy o podporu. |
Inspirujte se již připravenými( https://aidetem.cz/metodiky/ ) metodikami nebo vyzkoušejte ověřené aplikace, aktivity a hry( https://aidetem.cz/ai-nastroje-do-vyuky/ ). |
Inspiraci najdete také na těchto stránkách: https://ucimsai.cz/ , https://aidetem.cz/ , https://gptveskole.cz/ a dalších. |
Učte se společně s dětmi o tom, jak umělá inteligence funguje, třeba formou interaktivního příběhu pro žáky 2. stupně ZŠ( https://expedice.roboti.gg/ ) od tvůrců z AI dětem a časopisu Raketa.